środa, 4 maja 2011

Majówkowe łąki


Ptaki łąk są dużo łatwiejsze do obserwacji. Stąd zarówno więcej gatunków zauważyłem, jak i sfotografowałem. 
 Najliczniej obecne były drobne ptaki śpiewające.
Makolągwa
  Na krzewach widziałem piegże, szczygły, makolągwy, dzwońce, trznadle, pokląskwy, pleszki i mazurki.
Skowronek
 Na owady polowały jaskółki oknówki i dymówki.
Szczygieł
Na śródpolnych słupkach przysiadały pliszki siwe i żółte, a wśród traw skowronki, które słychać i widać było również w powietrzu.
Żółta pliszka
 Wśród traw chodziły bociany, w tym „moje”, z gniazda które ustawiłem kilkanaście lat temu. Przez drogę przemknęły również trzy przepiórki.
Pokląskwa
Nad nadrzecznymi łąkami obserwowałem błotniaka stawowego, a nad śródleśnymi jego łąkowego krewniaka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz