niedziela, 8 stycznia 2012

Przedzimowe Zegrze

Korzystając z okazji, wybrałem się nad Zalew Zegrzyński. Odwiedziłem kilka miejsc od Załubic, przez Białobrzegi, Nieporęt, Zegrze, Dębe, aż po odcinek Narwi poniżej zbiornika. 
Niestety brak zimy powoduje duże rozproszenie ptaków i ich ubóstwo gatunkowe.
Z pospolitych gatunków spotkałem sikory: bogatki, modraszki i ubogie, gile, dzięcioła dużego..., 
...gawrony, kawki, sroki, sójki i kruki, gołębie miejskie i sierpówki, kosy i kwiczoły.

Spośród ptaków wodnych najliczniejsze były krzyżówki, nurogęsi, kormorany... 
...i czaple siwe..., 
...zaś z mew: śmieszki i pospolite, choć nad Narwią widziałem dwie młode mewy srebrzyste.
W Nieporęcie kręciło się na plaży duże stado łabędzi niemych, wśród których kilka nosiło obrączki.
Na głównym plosie zbiornika wypatrzyłem dwa gągoły.
Przy ujściu kanału Żerańskiego spotkałem stado kilkunastu szczygłów...
Czasem trzeba rozpoznać z tak udanego zdjęcia...
...i polującego zimorodka (drugiego wypatrzyłem przy ujściu kanału Bródnowskiego do Narwi).
Koło Załubic spłoszyłem czatującego myszołowa, a nad Narwią obserwowałem przelot bielika.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz