czwartek, 2 października 2014

Siemianówka - lato 2014

Między wakacyjnymi wojażami w weekendy starałem się zaglądać na Siemianówkę.
Głównie zaciekawiony pojawiającymi się tam siewkami: biegusami malutkimi, zmiennymi...,
...krzywodziobymi...,
...sieweczkami rzecznymi i obrożnymi, kszykami...,
...dubeltami...,

...batalionami...,

...samotnikami, piskliwcami, łęczakami...,

...kwokaczami...,
Z łęczakiem
...brodźcami śniadymi.
Udało mi się też zobaczyć kamusznika.
Wśród białych ptaków obserwowałem śmieszki, mewy białogłowe i siwe, rybitwy czarne...,
...białowąse...,
...rzeczne i najciekawsze wśród nich - wielkodziobe.
Liczne na zbiorniku były czaple białe...

...i kormorany.
Inwalida, bez połowy dzioba
Spośród drapieżników najczęściej widywałem błotniaki stawowe...
...i bieliki, ale spotkałem też kobuza...
...i drzemlika.
W trzcinach buszowały potrzosy...,

...rokitniczki...
...i pliszki: żółte...
...i siwe.
W drodze powrotnej widywałem dudki...,
...gąsiorki...
...kuropatwy...
...i kobczyka.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz