niedziela, 13 maja 2012

Katalońskie mewowce


Majówkę miałem przyjemność spędzić w Katalonii, mając pod bokiem deltę Ebro.
Najbardziej gatunkowo obrodziły mi białe ptaki – rybitwy i mewy.
Mewy cienkodziobe
Wśród pierwszych najliczniejsze były rzeczne...
...i krótkodziobe...
...licznie gnieżdżące się w koloni przy przylądku Fangar.
Tam też spotkałem rybitwy czubate...
...i białoczelne.
Nad zalewiskami delty licznie krążyły jedyne spośród rybitw bagiennych – białowąse.
W koloni na przylądku gnieździły się również mewy cienkodziobe.
Z kolei nad całym obszarem delty spotykałem śmieszki i nieliczne mewy czarnodziobe.
Nad klifami wybrzeża najpowszechniej występowały mewy śródziemnomorskie..., 
...a mniej licznie mewy romańskie...
...i żółtonogie.
W porcie w wiosce, w której mieszkaliśmy znalazłem martwego burzyka żółtodziobego.
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz