poniedziałek, 18 czerwca 2012

Rozjazdy podlaskie


W poranki podczas wyjazdu rodzinnego mogę wyrwać się na ptaki więc skwapliwie z tego korzystam.
Cytrynka

Podczas pobytu na Podlasiu odwiedziłem osadniki oczyszczalni w Łapach. Na wysepce znajduje się kolonia lęgowa rybitw rzecznych.

Obok nich gniazdują śmieszki, perkozek i zauszniki.

Na drugim zbiorniku śmieszki opiekują się już pisklętami.
Wracając zatrzymałem się w Surażu i udałem na krótki spacer po Narwiańskim Parku Narodowym. Licznie występowały gąsiorki i cierniówki, natomiast najbardziej ucieszyła mnie obserwacja orlika krzykliwego.

Przystanąłem jeszcze na żwirowni koło Pętowa w poszukiwaniu żołn, jednak ich miejsce zajęły białorzytki...

...i srokosz.

Przyleciało też kilka kruków.

W sobotę udałem się nad Siemianówkę. Jak zawsze obfitowała w ptaki - czaple siwe i białe, łabędzie, kaczki - krzyżówki, cyraneczki, świstuny, siewki - brodźce śniade, krwawodzioby...,

...rycyki...,

...kwokacze...,

...a nawet widzianego tego dnia, ale przeoczonego przeze mnie szczudłaka.
Nad łąkami krążyły liczne błotniaki stawowe.

Najciekawsze były jednak dla mnie pliszki cytrynowe...

...karmiące pisklęta.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz