sobota, 7 kwietnia 2012

Bug wiosenny

Wybrałem się w ostatnich dniach kilka razy do Kuligowa nad starorzecze Bugu.
Tysiące przebywających tam ptaków przeglądałem po raz pierwszy przy użyciu lunety. Niestety wśród stada śmieszek i mew pospolitych nie udało mi się odnaleźć widzianych tam mewy czarnogłowej i rybitwy wielkodziobej, zwanej pieszczotliwie "marchewą". Natomiast widziałem mewy srebrzyste przebywające pośród stada kormoranów.
Spośród ptaków pływających widziałem łyski, wszystkie kaczki (krzyżówki, płaskonosy, krakwy, cyranki, cyraneczki, świustuny i rożeńce) i nurogęsi.
Licznie pojawiły się już siewki: czajki...,
...rycyki...,
...łęczaki, bataliony...,
...kszyki, krwawodzioby...
...i niewidziane przeze mnie kuliki wielkie. Podobnie nie udało mi się zobaczyć łabędzi czarnodziobych, widziałem natomiast ich krzykliwych kuzynów.
Wśród gęgaw rozpoznałem kilkanaście gęsi białoczelnych, natomiast zbożówki i bernikle białolice umknęły mojemu oku.
Kilkukrotnie całe towarzystwo poderwał polujący bielik, a raz widziałem przelatującego żurawia.
Na sąsiednim starorzeczu polowała czapla siwa...,
...a na polach uganiały się bażanty.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz