środa, 14 maja 2014

Niemal bieżące Podlasie wodno-drapieżne

Majówka jak co roku spędzona na Podlasiu przyniosła sporo obserwacji ptaków wodno-błotnych i drapieżnych (o polno-leśnych w kolejnym wpisie).
Dwie nieodległe obserwacje orlika w pobliżu działki wskazują na możliwość jego gniazdowania.

Podobnie jak obserwacje krążącego nad lasem kobuza. Najliczniej jednak obserwować dawały się błotniaki stawowe i łąkowe.
 

Oprócz nich widziałem bielika i myszołowy.
Spośród siewek najbardziej ucieszyły mnie brodźce pławne i śniade. Oprócz nich spotkałem krwawodzioby, bataliony...,

...rycyki...,

...kuliki wielkie...

...łęczaki, piskliwce.
Na Siemianówce oprócz łąbędzi dwóch gatunków i gęgaw spotkałem stado gęsi białoczelnych...,

...wszystkie gatunki rybitw "bagiennych", czyli czarne, białoskrzydłe...

...i białowąse.

Wśród mew najliczniejsze były śmieszki, ale udało mi się dostrzec również białogłowe i małe.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz