sobota, 31 sierpnia 2013

Inne ptaki z końca świata

Bretanię już Rzymianie określali mianem końca świata - finis terra, do dziś taką nazwę (Finistere) nosi najdalszy departament republiki. Spośród innych ptaków dość licznie dopisały wróblaki.
Spośród świergotków łąkowe...
...były liczniejsze od nadmorskich.
Pliszki siwe, wśród których część wykazywała cechy brytyjskiego podgatunku yarelli...
...spotykałem znacznie częściej niż żółte lub górskie.
Często słychać i widać było strzyżyki...,
...i kopciuszki.
Na łąkach spotkałem kląskawki...,
...piecuszki...,
...trznadle...,
...makolągwy...
...i pokrzywnice.
Opisując ptaki morskie pominąłem kormorany czarne i czubate.
Z krukowatych najliczniej występowały nowe dla mnie czarnowrony.
Wśród blaszkodziobych warte wspomnienia są spotkanie z 12 łabędziami czarnymi na mokradłach Duer oraz liczne ohary.
Spośród drapieżników spotkałem jedynie pustułki, kobuza i sokoły wędrowne.

2 komentarze:

  1. Drobnica taka jak u nas tylko że liczniejsza :)reszta poleciała na wschód :)

    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  2. Ten trznadel to chyba też makolągwa :)

    OdpowiedzUsuń