środa, 29 sierpnia 2012

Siewki Siemki

W czasie wakacji trzy razy udało mi się trzy razy odwiedzić Krowie Wyspy na Siemianówce. Część ptaków widywałem przy każdej z wizyt, część tylko raz, części nie udało mi się odnaleźć, choć były w tym czasie na błotkach.
Za każdym razem widziałem biegusy zmienne...,
...biegusy krzywodziobe...,
...bataliony...,
...brodźce piskliwe...,
...czajki, krwawodzioby...,
...kszyki...,
...kwokacze...,
...łęczaki...,
...rycyki...,
...sieweczki rzeczne...
...i obrożne...
...oraz samotniki.
Jedynie w lipcu spotkałem brodźce śniade, kamusznika...,
...siewkę złotą...
...i biegusy małe...,
...natomiast dopiero w sierpniu piaskowce, biegusy malutkie...
...i płaskodziobe...
...oraz płatkonogi szydłodziobe.
Nie udało mi się spotkać szczudłaka, dubelta, szlamnika, kulika wielkiego, biegusów rdzawego i płowego oraz brodźca pławnego.

2 komentarze:

  1. Jej, zazdroszczę obserwacji! U mnie w tym roku zero siewek ;(

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja na wyspach nie zastałem siewki złotej i piaskowca ;). Nie ulega wątpliwości,, że samotniki były i je tam obserwowałeś i nie chcę też być złośliwy, ale czy ptak na zdjęciu to aby na pewno nie jest łęczak? Bo moja wiedza tak go ocenia ;)
    pozdrawiam
    Janek Rapczyński

    OdpowiedzUsuń