wtorek, 19 maja 2015

Stawy Pietkowskie

W ostatnie weekendy trzy razy odwiedziłem kompleks Stawów Pietkowskich, leżących na krawędzi Doliny Górnej Narwi.

Spotkałem gniazdujące licznie błotniaki stawowe...,


...mające dwa gniazda bieliki...,

...a nawet gniazdującego lub przelotnego rybołowa.

Wśród płoszonych bronią palną kormoranów, czapli siwych i białych dostrzegłem białą czaplę w barwach godowych (zielonawy dziób i czerwone nogi).

Obserwowałem wszystkie spodziewane gatunki rybitw: rzeczne...,

...czarne...,

...białoskrzydłe...

...i białowąse.

W trzcinach krzyczały trzcinniczki, trzciniaki...,

...rokitniczki...

...oraz brzęczki i świerszczaki.

Pojawiły się też pierwsze cierniówki.

Ganiały się kukułki.

Na spuszczonym stawie obserwowałem sieweczki rzeczne (nad łąkami czajki i kszyki).

Gęgawy wodzą już pisklęta.

Najciekawszą obserwacją było spotkanie z licznie występującymi tu zielonkami.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz